28 Mayıs 2012 Pazartesi

Lapsus Calami 2


*** Cumartesinin ayrı bir güzelliği var sanki. Pazar gibi değil mesela. Pazar iticidir. Balkonda pijamalı göbekli heriflerin sabah sabah gerinmesidir pazar. Ama bak cumartesi öyle mi. Cumartesi, ailecek balkonda kahvaltı yapmak demek. Komşulara kek neyin vermek demek balkondan balkona. Çok severim ben cumartesileri.

*** Bazı tuvaletlerde pisuvarlar boylara göre uzundan kısaya diziliyor ya ben buna çok seviniyorum. Boyum 1.50 olmasa da öyle olan birinin 1.80 ile aynı seviyede işeme mecburiyeti beni kızdırıyor. 1.80 için hava hoş ama nedir 1.50 nin çektiği. Hayali bile kötü. Pisuvarlarda da insanlar düşünülmeli bence. Evet bence.

*** 30 dakika garantisi veren pizzayı belki bedavaya alırım diye beklerken yaşadığım gerilimle karnım daha da acıkıyor. Zalımsın domi.

*** Aslında pisuvar dediğin estetik olarak çirkin bir şey. Sevilecek şey değil.

*** Kuyrukta bekleyen teyzeler çok telaşlıdır. Kuyruğa girip çıkanları takip ederler. Kuyruğu düzene sokmaya çalışırlar. Sanırsın dünyanın yanlışlarını düzeltiyorlar. Ama gerilmeye de çok müsaittirler. En ufak bir kuyruk tartışmasını körükleyebilirler. Yapma teyzecim. Bırak aksın kuyruk kendince. Yapma.

*** “Biz sirke ile evlendik. Aman siz zeytinyağı ile evlenin” dedi hoş bir sohbette amcam. Ve ben evlenmeden anladım galiba ne demek istediğini…

*** Bankamatik kuyrukları medeniyetin sınandığı yerler gibi sanki.

*** Apartman girişindeki zemin kat penceresinden hayatı izleyen teyze de ayrı bir candır. Hele bir de yanı başında kedisi varsa…

*** Fal baktırmak dediğin saçma şey. Adam senin eski sevgilinin adı ile memleketini söylüyor, sen de bundan tatmin oluyorsun. Zaten bildiğin bir şey onlar. Eski sevgilisinin adını bilmeyen var mı? O yüzden bu bilginin başkası tarafından söylenmesi niye bu kadar çekici olsun ki? Hatta bazen eski sevgilinin adının içinden üç harf söylüyor. Bak bak bak… Bir de gizem katmaya çalışıyor. Yok arkadaş bir sevemedim ben şu falı.

*** Bir evde “diş macununu ortasından sıkma” ve “banyo terliğini ıslatma” kavgası çıkıyorsa o evde mutluluk vardır. O evde sevgi vardır. Güzeldir o ev.

*** Sürekli evine hediye rakı gelen bir abi varmış. Onun da alkolden nefret eden bir eşi. Dostlar sohbetinde bizim abi arkadaşlarına gülerek eşinin bu rakıları lavaboya döktüğünü anlatmış. Arkadaşlarından biri durduramamış kendini: “Oğlum dökülür mü hiç rakı? Vallahi günah. Çok fena günah hem de. Sen getir, gerekirse biz dökeriz onu.”

*** Sokakta dağıtılan el broşürlerinden birer tane alıp “Elindekiler bitince anca gidebiliyorlar. İşleri o kadar da ondan alıyorum” diyen insan, sen harikulade bir insansın.

*** Bir insanın egeli olması iyi, hoş, güzel de; insanın annesinin egeli olması çok daha bir güzel.

*** Küçükken ağaç ev yapılan filmlere özenip, yemiş(bkz: incir) ağacımıza bir çivi çaktığım için dedemden tokat yemiş bir insanım. Tek sebep ağacı ağlatmamdı. Doğa sevgisi bundan daha öte bir şey olamaz.

***Model konserinden sonra çiçek vermek için sahneye gelen ve “Sayın Model hanım” diye söze başlayan belediye başkanı canımsın.

*** “da” eki karadenizde hep ayrı yazılır.

*** Annesine özenip hayatlarında ilk kez makyaj yapmaya kalkan küçük kızlar vardır. Ayaklarında da annesinin topuklu ayakkabısı ve yerlerde sürünen elbisesiyle, dudaklarındaki kıpkırmızı ruju sağa sola bulaştırmamak için ağzını dahi kapatmadan gülümseyerek gezer evin içinde. Yüzünün her yerinde kat kat makyaj malzemesi vardır. Zaten al al olan yanaklarına allığı da çok sürdüğü için kıpkırmızı yanaklarıyla tek amacı vardır; kendisini babasına beğendirmek. Tatlıdır, güzeldir, sevilesidir. Ama şöyle bir şey var ki hiç çekilmez. Tüm bu ritüelleri düğünlerde yapan kadınlar… Yapmayın o kadar makyaj işte. O ancak beş yaşındaki bir kız çocuğunda tatlıdır.

*** Yön duygusunda sıkıntı olan insanı görünce çok duygulanıyorum ben. “Sağa döneceksin” dediğimde “Kalem tuttuğumuz tarafa mı?” diye cevap veriyor ya, çok ağlamaklı oluyorum. Elinden tutup kendim götüresim geliyor onu istediği yere. Ona yönleri öğretesim geliyor. Şefkatim kabarıyor.

http://neyinkafasi.com/lapsus-calami-2/


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...